Pas jij regelmatig je etalage aan? Je etalage is een weerspiegeling van wat je allemaal in je winkel verkoopt. Omdat je een ruim assortiment hebt kun je naar hartelust wisselen en ben je daar vol passie mee bezig. En hoe vaker je van etalage wisselt hoe meer kans dat voorbijgangers iets zien waardoor ze bij je winkel binnen lopen.

Jij moet er zelf voor zorgen dat je pagina op Google/mijnbedrijf regelmatig vernieuwd wordt.

Hoe gaat dat met jouw andere etalage? Die op Google? Hier kijk je niet automatisch dagelijks naar binnen, en de kans dan ook groot dat je vergeet dat hij er is. Maar met deze etalage werkt het net zo als de etalage van jouw winkel, vernieuw je niet, dan gebeurd er ook niets. De zoekmachine scant namelijk op actuele informatie. Jij moet er zelf voor zorgen dat je pagina op Google/mijnbedrijf regelmatig vernieuwd wordt. Zodat de zoekmachine jouw bedrijf opmerkt. Pas je niet regelmatig je informatie aan dan zak je steeds verder weg. Is het al een tijdje geleden dat je op Google/mijnbedrijf was, dan is het nu tijd voor actie.

In 3 eenvoudige stappen is jouw Google bedrijfspagina weer helemaal actueel.

1. Google nu direct je bedrijfsnaam en kijk welke informatie zichtbaar is.
2. Let op de tekst. Kloppen de (zondag) openingstijden, de feestdagen etc.
3. Klopt de fotografie met het seizoen en dekt het de lading van wat je verkoopt? Fotografie is de grote nummer 1 trigger. Een goed gekozen plaatje zegt vaak meer dan 1000 woorden. Wees kritisch op de foto’s die je gebruikt.

Pas aan wat nodig is en bepaal gelijk wat je volgende moment wordt om je bedrijfspagina bij te werken. Zet dit in je agenda.

 

Shares

Gratis kickstart 
voor je Blog

Download hier je werkboek

Pin It on Pinterest

Shares